Rozwój biznesu, a przestrzeń magazynowa. Od czego zacząć?
Niezależnie od tego czy prowadzisz mikro, małą, średnią czy dużą firmę zawsze, na którymś etapie rozwoju firmy spotkasz się z potrzebą magazynowania. Często potrzeba wynika z rosnących ilości dokumentów, czy sezonowych nadwyżek towarów, czy realizowanej produkcji, a czasem z powodów rozwoju działalności na inne regiony kraju, w których powstają nowe oddziały czy zespoły realizujące strategiczne działania przedsiębiorstw.

W firmach pierwszą i podstawową potrzebą staje się biuro. To od tej przestrzeni zaczynamy organizować pracę zespołu, gromadzić materiały niezbędne do pracy. Dochodzimy często do momentu, że ta przestrzeń staje się niewystarczająca, bo wypełniamy ją dodatkowo rzeczami, które na co dzień nie są nam potrzebne. Materiały reklamowe, stoiska, meble czy ozdoby sezonowe, gromadzone dokumenty księgowe, kadrowe i inne, które jesteśmy zobowiązani często przechowywać przez kilka czy kilkanaście lat, zaczynają zajmować naszą biurową przestrzeń do pracy i utrudniać nam codzienne funkcjonowanie. Świetną i coraz bardziej popularną opcją staje się rozwiązanie oferowane przez mini magazyny ‘Ogarniemy to’ w Opolu. Małe magazyny o powierzchniach od 1-18 m2 można wynająć w elastycznej formie i w trakcie trwania umowy zwiększać lub zmniejszać wynajmowaną powierzchnię. Z takich magazynów często korzystają tu duże globalne marki posiadające swoich przedstawicieli regionalnych, zespoły handlowców w terenie czy ekipy montażowe, techniczne i inne.
Dla nas magazyny typu self storage są stałym elementem organizacji pracy regionalnych zespołów handlowych. Możemy tu przechowywać materiały reklamowe, marketingowe, próbki naszych produktów czy stoiska do regionalnych akcji promocyjnych u naszych klientów. Taka forma jest bardzo wygodna, bo dzięki możliwości dostępu o każdej porze dnia i nocy możemy korzystać z takiego magazynu, kiedy tylko mamy potrzebę. – mówi Wojciech Purta Senior Field Service Manager QSR (KAY) Poland firmy ECOLAB. Każdy przedstawiciel w regionie może posiadać swój własny indywidualny kod i dzięki temu zapisuje dostęp do magazynu poszczególnych przedstawicieli firmy. Magazyny wewnątrz i na zewnątrz są monitorowane i dodatkowo dozorowane przez ochronę obiektu. Nasze ekipy montażowe korzystają w Opolu z kontenerów magazynowych ‘Ogarniemy to’, gdzie przechowujemy wszystkie niezbędne materiały potrzebne do wykonania instalacji fotowoltaicznych. Koordynujemy pracami zespołów z centrali naszej firmy w Warszawie, skąd wychodzą wszystkie zlecenia awizacji dostaw i wydań. Dodatkowo ekipy ‘Ogarniemy to’ obsługują również dostawy do naszego kontenera, co zdecydowanie ułatwia nam pracę. – komentuje Patryk Kaptur Koordynator ds. logistyki projektowej firmy Esoleo – eksperta w dziedzinie fotowoltaiki w Polsce. Rzeczywiście forma kontenera magazynowego jest mocno popularna wśród firm z branż około budowlanych. Można tu magazynować bezpiecznie sprzęt, maszyny, materiały wykorzystywane do budowy, wykończeń czy wszelkiego rodzaju prac specjalistycznych. Nie bez znaczenia jest też fakt, że taki rodzaj magazynu może być wynajmowany krótkoterminowo już od jednego miesiąca. Zatem sezonowe przechowywanie materiałów, mebli, sprzętu, maszyn czy towarów jest w Opolu możliwe i dostępne od ręki dla firm jak i osób indywidualnych. Oferowane magazyny mają dostęp z poziomu zero i możliwe jest w nich umieszczenie również towaru na paletach. Magazyny zlokalizowane są przy ulicy Głogowskiej 41 na terenie OCL w Opolu. Taka lokalizacja z bardzo łatwym dojazdem do obwodnicy i kluczowych dróg krajowych, a jednocześnie w bliskiej odległości od ścisłego centrum Opola będzie też dużym atutem dla wielu przedsiębiorców.
Udostępnij
Zobacz również

19 maj, 2025
Kapsułowa garderoba w małym mieszkaniu – dlaczego wynajem magazynu na rzeczy to game changer?
Kapsułowa garderoba to sposób na uproszczenie życia, szczególnie w małym mieszkaniu. Ograniczenie liczby ubrań do tych, które naprawdę potrzebujesz, pozwala na zaoszczędzenie miejsca i ułatwia codzienną organizację. Jednak w przypadku ograniczonej przest…
Czytaj dalej
12 maj, 2025
5 sposobów, jak self storage ułatwia remont – mniej stresu, więcej przestrzeni
Remonty – nawet te najmniejsze – potrafią skutecznie wywrócić życie do góry nogami. Kurz, hałas, brak miejsca, ciągłe przestawianie mebli i pakowanie wszystkiego w kartony. Brzmi znajomo? A co, jeśli powiemy Ci, że da się to zrobić spokojniej, wygodniej …
Czytaj dalej
05 maj, 2025
Jak dobrać idealny rozmiar magazynu? Praktyczny poradnik krok po kroku
Wynajem magazynu to świetny sposób na odzyskanie przestrzeni w domu, firmie czy podczas przeprowadzki. Ale jedno z pierwszych pytań, jakie sobie zadajesz, to: jaki rozmiar magazynu będzie dla mnie odpowiedni? W tym poradniku rozwiewamy wątpliwości – niez…
Czytaj dalej