Blog

Rozwój biznesu, a przestrzeń magazynowa. Od czego zacząć?

Niezależnie od tego czy prowadzisz mikro, małą, średnią czy dużą firmę zawsze, na którymś etapie rozwoju firmy spotkasz się z potrzebą magazynowania. Często potrzeba wynika z rosnących ilości dokumentów, czy sezonowych nadwyżek towarów, czy realizowanej produkcji, a czasem z powodów rozwoju działalności na inne regiony kraju, w których powstają nowe oddziały czy zespoły realizujące strategiczne działania przedsiębiorstw.

W firmach pierwszą i podstawową potrzebą staje się biuro. To od tej przestrzeni zaczynamy organizować pracę zespołu, gromadzić materiały niezbędne do pracy. Dochodzimy często do momentu, że ta przestrzeń staje się niewystarczająca, bo wypełniamy ją dodatkowo rzeczami, które na co dzień nie są nam potrzebne. Materiały reklamowe, stoiska, meble czy ozdoby sezonowe, gromadzone dokumenty księgowe, kadrowe i inne, które jesteśmy zobowiązani często przechowywać przez kilka czy kilkanaście lat, zaczynają zajmować naszą biurową przestrzeń do pracy i utrudniać nam codzienne funkcjonowanie. Świetną i coraz bardziej popularną opcją staje się rozwiązanie oferowane przez mini magazyny ‘Ogarniemy to’ w Opolu. Małe magazyny o powierzchniach od 1-18 m2 można wynająć w elastycznej formie i w trakcie trwania umowy zwiększać lub zmniejszać wynajmowaną powierzchnię. Z takich magazynów często korzystają tu duże globalne marki posiadające swoich przedstawicieli regionalnych, zespoły handlowców w terenie czy ekipy montażowe, techniczne i inne.

Dla nas magazyny typu self storage są stałym elementem organizacji pracy regionalnych zespołów handlowych. Możemy tu przechowywać materiały reklamowe, marketingowe, próbki naszych produktów czy stoiska do regionalnych akcji promocyjnych u naszych klientów. Taka forma jest bardzo wygodna, bo dzięki możliwości dostępu o każdej porze dnia i nocy możemy korzystać z takiego magazynu, kiedy tylko mamy potrzebę. – mówi Wojciech Purta Senior Field Service Manager QSR (KAY) Poland firmy ECOLAB. Każdy przedstawiciel w regionie może posiadać swój własny indywidualny kod i dzięki temu zapisuje dostęp do magazynu poszczególnych przedstawicieli firmy. Magazyny wewnątrz i na zewnątrz są monitorowane i dodatkowo dozorowane przez ochronę obiektu. Nasze ekipy montażowe korzystają w Opolu z kontenerów magazynowych ‘Ogarniemy to’, gdzie przechowujemy wszystkie niezbędne materiały potrzebne do wykonania instalacji fotowoltaicznych. Koordynujemy pracami zespołów z centrali naszej firmy w Warszawie, skąd wychodzą wszystkie zlecenia awizacji dostaw i wydań. Dodatkowo ekipy ‘Ogarniemy to’ obsługują również dostawy do naszego kontenera, co zdecydowanie ułatwia nam pracę. – komentuje Patryk Kaptur Koordynator ds. logistyki projektowej firmy Esoleo – eksperta w dziedzinie fotowoltaiki w Polsce. Rzeczywiście forma kontenera magazynowego jest mocno popularna wśród firm z branż około budowlanych. Można tu magazynować bezpiecznie sprzęt, maszyny, materiały wykorzystywane do budowy, wykończeń czy wszelkiego rodzaju prac specjalistycznych. Nie bez znaczenia jest też fakt, że taki rodzaj magazynu może być wynajmowany krótkoterminowo już od jednego miesiąca. Zatem sezonowe przechowywanie materiałów, mebli, sprzętu, maszyn czy towarów jest w Opolu możliwe i dostępne od ręki dla firm jak i osób indywidualnych. Oferowane magazyny mają dostęp z poziomu zero i możliwe jest w nich umieszczenie również towaru na paletach. Magazyny zlokalizowane są przy ulicy Głogowskiej 41 na terenie OCL w Opolu. Taka lokalizacja z bardzo łatwym dojazdem do obwodnicy i kluczowych dróg krajowych, a jednocześnie w bliskiej odległości od ścisłego centrum Opola będzie też dużym atutem dla wielu przedsiębiorców.